Większość małych firm ostrożnie podchodzi do inwestycji marketingowych. Dysponując ograniczonym budżetem na reklamę ważne jest, aby rozporządzać nim mądrze i jak najlepiej wykorzystać dostępne środki. Reklama w mediach społecznościowych jest jedną z najbardziej wszechstronnych i opłacalnych strategii, z których mogą korzystać małe firmy, aby dotrzeć do grupy docelowej i z czasem zwiększyć sprzedaż. To właśnie dlatego większość specjalistów od marketingu korzysta z mediów społecznościowych, aby dotrzeć do swoich odbiorców.

Budowanie świadomości marki

Media społecznościowe to obecnie jedno z najbardziej opłacalnych narzędzi wykorzystywanych do zwiększenia widoczności firmy. Obecność w mediach społecznościowych znacznie zwiększa rozpoznawalność marki, ponieważ angażuje szerokie grono odbiorców. Aby rozpocząć budowanie świadomości marki należy założyć konto firmowe, np. na Facebooku, LinkedIn czy Instagramie, regularnie dodawać ciekawe treści i wchodzić w interakcje z innymi użytkownikami platformy. Warto także zachęcić pracowników, partnerów biznesowych i sponsorów do polubienia i udostępniania strony firmowej, ponieważ taka interakcja zwiększa świadomość marki i w ten sposób można zacząć budować swoją reputację jako firmy. Każdy udostępniony post będzie widoczny dla nowej sieci osób, wśród których mogą znajdować się potencjalni klienci firmy. Bez wątpienia dzięki regularnym publikacjom w mediach społecznościowych można wygenerować szerokie grono odbiorców firmy.

Większy ruch na stronie internetowej

Bez mediów społecznościowych ruch na stronie firmowej ogranicza się głównie do regularnych klientów. Firmy nie korzystające z social mediów w ramach strategii marketingowej zwykle mają znaczne trudności z dotarciem ze swoją ofertą do osób spoza grona swoich lojalnych klientów. Każda nowa platforma, z której korzysta przedsiębiorstwo stanowi bramę do jej strony internetowej, a każda publikacja – kolejną okazję do pozyskania nowego klienta. Media społecznościowe to tygiel różnych typów ludzi o różnym pochodzeniu i przyzwyczajeniach. Niektórzy mogą wyszukiwać za pomocą słowa kluczowego na Facebooku, a inni mogą korzystać z innej platformy w celu wyszukania interesującej ich usługi, czy produktu, np. Instagram, czy Twitter. Obecność na różnych platformach pozwala zaprezentować ofertę firmy wielu potencjalnym klientom na całym świecie.

Wysoka pozycja witryny w wyszukiwarkach

Samo publikowanie w mediach społecznościowych może zwiększyć ruch na stronie internetowej, jednak potrzeba znacznie więcej wysiłku, aby odnieść znaczący sukces. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO, jest bardzo ważna dla osiągnięcia wysokiej pozycji w rankingu stron i zwiększenia ruchu na witrynie firmowej. Pomimo, iż media społecznościowe nie zwiększają bezpośrednio pozycji w wyszukiwarkach, ponad 58% marketingowców, którzy korzystają z mediów społecznościowych od roku lub dłużej, zauważa znaczną poprawę pozycji w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie wybranych słów kluczowych na najwyższych wynikach napędza ruch i umożliwia firmie pozyskanie nowych klientów, a przecież obecnie praktycznie każdy korzysta z Google, aby wyszukać niezbędne informacje.

Wysoka satysfakcja klienta

Media społecznościowe służą nie tylko do networkingu, ale także do komunikacji. Klienci doceniają możliwość publikowania opinii, komentarzy, czy prowadzenia bezpośredniej rozmowy poprzez profil firmowy. Odpowiedź na każdy taki komentarz, czy wiadomość świadczy o tym, że firma zwraca uwagę na potrzeby odwiedzających i dąży do zapewnienia im jak najlepszej obsługi.

Marketing w mediach społecznościowych ma wiele zalet i poświęcając jedynie kilka godzin tygodniowo można osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Odpowiednia strategia marketingowa i konsekwentne aktualizacje w mediach społecznościowych przełożą się z czasem na większy ruch, wyższe pozycje w wyszukiwarkach, poprawę lojalności klientów wobec marki.
Jeżeli brak Ci czasu lub chęci do regularnego prowadzenia profili firmowych w social mediach, skontaktuj się z Baltic Media i pozwól nam prowadzić je w Twoim imieniu.
Im szybciej zaczniesz, tym szybciej zauważysz wyniki!